Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 października 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Najciekawsze konferencje i spotkania branżowe – jesień 2017

Najciekawsze konferencje i spotkania branżowe – jesień 2017
Piotr Kasperczak

Kiedy ruszałem z TravelCampem w 2010 roku, imprez branżowych organizowanych cyklicznie było naprawdę niewiele, można je było policzyć na palcach jednej ręki. Dziś każde szanujące się wydawnictwo chce mieć własne cykliczne wydarzenie, które wpisze się na stałe do kalendarza obowiązkowych spotkań. 

Dlatego postanowiłem zebrać i krótko omówić najbardziej interesujące moim zdaniem wydarzenia branżowe, które odbędą się w najbliższych tygodniach. W tym zestawieniu znajdziecie zarówno otwarte spotkania i barcampy, jak i płatne konferencje adresowane do hotelarzy i travel managerów. Być może ta lista wydarzeń okaże się dla Was pomocna i będzie inspiracją do poszerzenia wiedzy i nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

Profitroom on Tour

Firma Profitroom zaaplikowała hotelarzom energetyczne road show po Polsce, serwując sporą dawkę praktycznej wiedzy. Wiedzy – dodam – na tyle szerokiej i uniwersalnej, że odnajdą się w tym zarówno właściciele obiektów, menedżerowie, specjaliści z zakresu marketingu i rezerwacji jak i ambitni recepcjoniści. Mam też okazję i niebywałą przyjemność uczestniczyć w tym projekcie, więc możecie spodziewać się ciekawych case’ów okraszonych odrobiną humoru, a wszystko w sprawdzonej barcampowej formule. Przed nami jeszcze ponad 20 miejscowości, zatem warto wypatrywać, kiedy spotkamy się w Twoim regionie.

Kiedy i gdzie:
12 października – Gdańsk
17 października – Toruń
18 października – Bydgoszcz
19 października – Ciechocinek
Rejestracjahttps://tour.profitroom.pl/

Konferencja „Innowacje na rynku turystycznym. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”

To dwudniowe spotkanie adresowane do przedstawicieli branży turystycznej, samorządu terytorialnego i nauki. Konferencja została przygotowana w oparciu o wnioski zasygnalizowane ubiegłorocznego Kongresu Turystyki Polskiej organizowanego w Świdnicy. Tematem wiodącym tegorocznej odsłony ma być innowacyjność.

Podczas konferencji wręczone zostaną nagrody ogólnopolskiego czasopisma Forum Biznesu: Przyjazna Gmina 2017 oraz Produkt Turystyczny Roku 2017 i Usługa Turystyczna Roku 2017.
Organizatorami wydarzenia są: Gmina Miasto Świdnica, Dolnośląska Izba Turystyki, Lokalna Organizacja Turystyczna „Księstwo Świdnicko-Jaworskie” oraz Fundacja Symbioza. Koszt udziału w konferencji wynosi 100 zł netto.

Kiedy i gdzie: 18-19 października, Świdnica
Rejestracja: http://kongresturystyki.pl/

Hotel Meeting 2017

Cykliczna konferencja branżowa adresowana do hotelarzy. Program spotkania ma bazować na krótkich, ale merytorycznych wystąpieniach ekspertów i doradców branży hotelarskiej. Część z nich wyłoniona została na podstawie konkursu Expert Hotel Meeting. Ten pomysł wyłaniania prelegentów z elementami grywalizacji świetnie się sprawdza na konferencji I love Marketing. Jeśli ten koncept zaadoptują organizatorzy spotkania, może to być element wyróżniający i motywujący branżę do uczestnictwa w Hotel Meeting. Tematyka poruszana na konferencji będzie bardzo różnorodna – od sytuacji kryzysowych, poprzez aspekty prawne ma zarządzaniu przychodami w ramach Revenue Management skończywszy. Nie zabraknie oczywiście wystąpień na temat strategii marketingowych w hotelarstwie.

Kiedy i gdzie: 24 października, Warszawa
Rejestracja: http://hotele.bsdpoland.pl/

Hotel Marketing Conference

Jeśli chcesz poznać najnowsze trendy z zakresu marketingu hotelowego, warto wybrać się na . To dwudniowe wydarzenie organizowane jest przez firmę Profitroom we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskim. Co prawda za nami już pierwsza poznańska odsłona konferencji, ale kto nie mógł być w 26-27 września Poznaniu, może wziąć udział w edycji warszawskiej. Ponad 800 uczestników, bogaty program, obejmujący m.in. 18 wystąpień, udział przedstawicieli takich marek jak Google czy Trivago, inspirujące studia przypadków i sporo okazji do networkingu i wspólnej zabawy – tak w największym skrócie przedstawia się jedno z najważniejszych spotkań branżowych, na którym naprawdę warto być.

Kiedy i gdzie: 9-10 listopada 2017, Warszawa
Rejestracja: http://hotel-marketing.pl/

27# TravelCamp

TravelCamp to pierwsze i jedno z nielicznych niezależnych spotkań, które co kwartał przyciągają hotelarzy, travel managerów, blogerów podróżniczych, a także wszystkich zainteresowanych e-turystyką. Za wydarzeniem nie stoi żadna marka, tylko ludzie. Co ciekawe, nie „wytarł się” też koncept – łączenia dwóch środowisk: internetowego i turystycznego, stąd też duży nacisk kładziony na dzielenie się wiedzą przez agencje interaktywne, domy mediowe czy start upy działające na rynku travel, zarówno polskim, jak i globalnym. Na szczęście dla eventu uczestnicy wciąż cenią sobie niezależnych ekspertów, którzy niejednokrotnie mają szerokie spojrzenie zarówno na nasze e-turystyczne podwórko, ale jak i szeroko pojęty e-commerce. Najbliższe 27. spotkanie marketingu internetowego z turystyką TravelCamp odbędzie się w Warszawie.

Kiedy i gdzie: 16 listopada, Warszawa
Rejestracjahttp://travelcamp.pl/

VI Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży

Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży to organizowane od 2012 roku wydarzenie adresowane do agentów, touroperatorów, przedstawicieli resortu i samorządów branżowych. Poza wykładami jest też miejsce na rozmowy z przedstawicielami największych firm touroperatorskich. Touroperatorzy wezmą też udział we wspólnej debacie, czyli najbardziej oczekiwanym punkcie programu Forum. Imprezę zwieńczy business mixer, w trakcie którego wyłoniony zostanie Agent Roku 2017. Organizatorem Forum jest redakcja „Wiadomości Turystycznych”.

Kiedy i gdzie: 22 listopada 2017, Warszawa
Rejestracja: http://www.wiadomosciturystyczne.pl

PS. Chciałem, by w tym zestawieniu znalazł się jeszcze Ogólnopolski Kongres #RentownyHotel. Okazało się jednak, że zaplanowane na 27 października wydarzenia zostało przez organizatora przełożone na pierwszy kwartał 2018 roku.

Piotr Kasperczak - specjalista z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), twórca serwisu HotelNews.pl, pomysłodawca bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz