Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 18 października 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Młodzi rodzice polubili zakupy klubowe

Młodzi rodzice polubili zakupy klubowe
Jakub Bączykowski

Są szczęściarze, dla których koniec świąt nie oznacza końca czasu wolnego. Mowa oczywiście o dzieciach – właśnie zaczynają się ferie zimowe. Na ten czas rodziny z dziećmi intensywnie poszukują ofert wyjazdów.

Z danych Travelist.pl wynika, że młodzi rodzice są grupą konsumentów, która coraz śmielej zdobywa rynek zakupów klubowych. Jakie elementy mają najważniejszy wpływ na rozwój tego zjawiska?

Młodzi rodzice zdobywają rynek zakupów klubowych

Młodzi rodzice to grupa, która jest widoczna w sieci – wymienia informacje na forach, dzieli się zdjęciami na portalach społecznościowych, recenzuje produkty dla dzieci. Stanowi także istotną część klubowiczów naszego serwisu. Nic dziwnego – internet pozwala w znaczącym stopniu zaoszczędzić czas, umożliwiając porównanie wielu produktów i ich cen w jednym miejscu.

Dane z początku stycznia 2015 roku wskazują, że rezerwacje z dostawkami dokonane na stronie klubu na czas zbliżających się ferii stanowią aż 40%. Rodzice nie mogą pozwolić sobie na lekkomyślne wydatki, a spędzając czas w sieci, nabywają wiele cennych umiejętności pozwalających im odnajdywać najlepsze okazje. Stają się prosumentami, czyli połączeniem konsumenta z profesjonalistą.

dostawki-travelist

Jakie hotele wybierają rodziny z dziećmi?

Travelist sprawdził, jaki standard hoteli wybierają rodziny, dokonując rezerwacji w ciągu roku. Najczęściej decydują się na hotele bez gwiazdek (36% rezerwacji) lub z 4 gwiazdkami (33,41% rezerwacji). Hotele 5-gwiazdkowe stanowią jedynie 3% wyborów tej grupy. Nasze analizy pozwoliły również wskazać, które aspekty pobytów w hotelach są dla rodzin kluczowe. Dzięki temu na potrzeby rodziców klub stworzył możliwość rezerwacji pobytów z dostawkami, co na większości innych tego typu portali trzeba organizować dodatkowo. Niemowlęta zwykle sypiają z rodzicami w jednym łóżku, ale w niektórych hotelach istnieje możliwość dokupienia dla nich specjalnego łóżeczka. Wiele ośrodków zapewnia bezpłatny nocleg nawet dla dzieci w wieku do 12 lat. Zdarzają się także oferty, w których nocleg gratis można otrzymać nawet dla dwóch pociech, np. w hotelu Baltic Star Apartment House, położonym w Unieściu koło Mielna.

Istotna jest opieka, którą hotel zapewnia najmłodszym, włączając w to wszelkie dodatkowe zajęcia, a nawet wewnętrzne przedszkola z dobrze wyposażonymi salami, czy animacje i wykwalifikowanych opiekunów. Na stronie klubu travelowego można przejrzeć konkretne oferty nakierowane na dzieci i wybrać te najbardziej odpowiednie dla wieku i zainteresowań pociechy, a także potrzeb rodzica. W czasie ferii szczególnie pożądane są przedszkola narciarskie. To połączenie nauki jazdy na nartach z wykwalifikowaną opieką, co zdejmuje z barków mamy i taty trening i naukę sportu, ale także organizację czasu dziecka.

Najważniejsze to dobra cena i bezpieczeństwo

Jednym z najważniejszych elementów, o których warto wspomnieć są koszty wyjazdów. Posiadanie dziecka to niemała inwestycja, tak więc świadomi tego młodzi rodzice szczególnie silnie poszukują oszczędności. Zakupy klubowe stwarzają tu duże pole do popisu. Oferty, jakie proponuje swoim klubowiczom Travelist, dają gwarancję najniższej na rynku ceny, co wynika z umów zawieranych przez portal z hotelami.

Jednocześnie każdy z hoteli musi spełniać odpowiednie standardy, co jest cenną informacją dla troszczących się o komfort i bezpieczeństwo swoich dzieci rodziców. Zakupy (m.in. wyjazdów) przez internet zyskały na bezpieczeństwie także dzięki wprowadzonym z początkiem tego roku przepisom nakazującym przedsiębiorcom działającym w internecie jasne informowanie swoich konsumentów i ustanawiającym kary za jego brak.

Rośnie liczba portali parentingowych

Przeprowadzone w ostatnich latach badania, np. raport Ceneo.pl „Rodzic na e-zakupach” czy raport instytutu badawczego Omikron „Opinie o serwisach parentingowych” wskazują, że w sieci istotnie rośnie liczba zarówno portali parentingowych, jak również e-sklepów, czy innych portali oferujących usługi dla młodych rodziców.

Obecnie ten trend zaczyna przenosić się na zakupy pobytów w hotelach przez młode rodziny. Z analiz Travelist.pl wynika, że wiąże się to z podobnymi korzyściami jak przy zakupie produktów w sieci: szybkość, niska cena, możliwość sprawnego porównania wielu ofert dostępnych w jednym miejscu. Klub widząc, jak rośnie grupa młodych rodziców wśród jego użytkowników, zaczął dostosowywać oferty do ich potrzeb, co wpłynęło na jeszcze większe zainteresowanie.

Jakub Bączykowski - dyrektor sprzedaży pierwszego w Polsce klubu travelowego Travelist.pl, innowacyjnego kanału marketingowego do sprzedaży pobytów hotelowych online. Bączykowski sprzedażą w branży hotelarskiej zajmuje się od 2003 roku – pracował dla sieci Marriott, Starwood i Accor. Z hotelowym e-commerce związany jest od 2007 roku. Zaczynał w booking.com, gdzie niemal od zera rozwinął zespół do 30 osób i pozyskał ponad 2000 hoteli do współpracy z serwisem. W roku 2011 przeszedł do Groupon Travel, by już w rok później zarządzać tam zespołem liczącym 40 osób. Obecnie w Travelist.pl odpowiada za rozwój i zarządzanie działem sprzedaży i customer care. Jego pasją są podróże (ostatnio głównie samochodem przez Stany Zjednoczone) i sport, przede wszystkim bieganie i pływanie.

Dodaj komentarz