Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 28 marca 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Milenialsi. Kim są? Co kupują? Gdzie podróżują? (infografika)

Milenialsi. Kim są? Co kupują? Gdzie podróżują? (infografika)
Redakcja

Milenialsi, inaczej zwani igrekami czy pokoleniem Y, to obecnie jedna z najbardziej wpływowych i najszybciej rozwijających się grup konsumenckich, która wyznacza trendy w wielu branżach. Patrząc na turystyczne podwórko, widać gołym okiem, że zarówno sieci hotelowe jak i firmy przewozowe czy linie lotnicze starają się znaleźć sposób na przyciągniecie ich do siebie.

Nic dziwnego – według estymacji ONZ igreki to aż 1/4 populacji Ziemi, a do 2020 roku to właśnie oni będą stanowić ponad połowę klientów rynku turystycznego. Jak zaskarbić sobie sympatię igreka? Na co taki osobnik zwraca uwagę, a co jest dla niego niezbyt istotne? Na podstawie badań Internet Marketing Inc oraz raportu przedstawionego przez serwis Expedia podczas konferencji Millennials 20/20 w Londynie przygotowaliśmy kilka najważniejszych informacji o generacji Y.

Kim są Milenialsi?

Tak naprawdę nie ma jednej oficjalnej definicji. Możemy przyjąć, że są to osoby urodzone mniej więcej między 1980 a 2000 rokiem. Ich znakiem rozpoznawczym jest zamiłowanie do nowoczesnej technologii – w końcu to pierwsze pokolenie, które dorastało w czasach internetu, komputerów i smartfonów. Świat widziany oczami igreka jest zupełnie inny niż ten widziany oczyma jego rodziców: nie ma w nim barier, a zamiast nich są nieograniczone możliwości – zwłaszcza gdy jest się nieustannie „on-line”.

W ciągu kilku ostatnich lat zmieniły się priorytety i cele życiowe: ciekawe doświadczenia i niezapomniane wspomnienia są dla milenialsów bardziej wartościowe niż dobra materialne. Igreki pracują po to by żyć, a nie odwrotnie, dlatego podróżowanie, odkrywanie świata i spełnianie marzeń są w ich hierarchii zdecydowanie wyżej niż zakup samochodu czy mieszkania.

Należy jednak pamiętać, że mimo braku zainteresowania posiadaniem, młodzi chętnie korzystają z wygód, doceniają design i nowoczesne rozwiązania – najchętniej za jak najniższą cenę.

Co działa na Milenialsów?

Milenialsi są połączeni z internetem praktycznie cały czas. Aż 74% z nich korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukania informacji potrzebnych do organizacji wyjazdu, a połowa z nich dokonuje zakupu usług turystycznych właśnie na smartfonach. Bardzo istotny jest dla nich user experience – nie tylko podczas pobytu w hotelu czy podróży samolotem, ale również w trakcie procesu zakupowego. Strona, która nie jest responsywna i łatwa w obsłudze zrobi na igreku bardzo złe wrażenie i prawdopodobnie sprawi, że nie tylko nic nie kupi, ale już nigdy więcej jej nie odwiedzi.

Milenialsi chętnie korzystają z telefonów nie tylko przed ale także podczas podróży– aż 75% z nich korzysta z aplikacji turystycznych, a 2/3 na bieżąco dzieli się swoimi doświadczeniami i przygodami zamieszczając zdjęcia, filmiki i statusy w social mediach. Młodzi użytkownicy doceniają także nowoczesne rozwiązania, takie jak mobilny check-in czy wirtualny concierge.

Oprócz wyglądu strony, dla młodych turystów bardzo ważny jest „wygląd” firmy w internecie i UGC czyli opinie i content zamieszczane online przez innych użytkowników – aż 82% igreków wierzy recenzjom i przyznaje, że mają one wpływ na podejmowane przez nich decyzje, a 84% przyznaje, że content ma na nich większy wpływ niż reklamy.
A skoro już mówimy o contencie – aż 87% milenialsów korzysta z Facebooka jako źródła inspiracji i informacji. Ale to nie wszystko – nie należy zapominać o innych popularnych platformach, takich jak Instagram, Snapchat, Twitter czy Pinterest, które według badań YouGov dynamicznie zyskują na znaczeniu i mają coraz większy wpływ na podejmowane decyzje – zwłaszcza przy wyborze destynacji podróży.

Milenialsi. Jak szukają? Co kupują? Po co podróżują?

Igreki zręcznie poruszają się po sieci i chętnie szukają najlepszych możliwych ofert – 85% z nich sprawdza liczne strony, aby mieć pewność że wybrana oferta jest najbardziej atrakcyjna. Połowa młodych turystów chętnie działa spontanicznie i decyduje się na wyjazd ‚last minute’, a zakupów dokonuje na urządzeniach mobilnych.

Smartfony towarzyszą igrekom przez cały czas, a dostęp do internetu jest prawie że niezbędny do życia, dlatego milenialsi często decydują się na zakup dodatkowych usług takich jak np. wi-fi czy gniazdko elektryczne w samolocie. Również wybór usługodawcy jest często uzależniony od dostępności tego typu udogodnień, pewnie dlatego wśród młodych podróżnych hotele oferujące cały wachlarz usług są bardziej popularne niż Airbnb.

Warto też zauważyć, że sieciówki potrafią przywiązać do siebie klientów poprzez programy lojalnościowe. Milenialsi bardzo chętnie korzystają z takich rozwiązań, zwłaszcza jeżeli widzą w tym dla siebie wymierne korzyści. Specjalne zniżki, dodatkowe udogodnienia czy status VIPa przekonują aż 68% młodych użytkowników do pozostania wiernymi jednej firmie.

Milenialsi wyjeżdżają częściej i dalej niż poprzednie pokolenia. Podróże mają im dostarczać ciekawych doświadczeń i doznań. W związku z powyższym chętnie korzystają z wyszukiwarek turystycznych oferujących możliwość personalizacji podróży pod kątem zainteresowań i pasji, a znacznie rzadziej korzystają z gotowych ofert wczasów All-inclusive. Podczas pobytu w nowym miejscu 86% igreków chce poznać kulturę, nauczyć się czegoś nowego i poczuć się jak miejscowy, niekoniecznie jak turysta. Oprócz doświadczeń i ciekawych wspomnień, bardzo ważna jest też dla igreka walidacja społeczna uzyskiwana poprzez publikację zdjęcia na Instagramie czy aktualizację statusu na Facebooku i późniejszą analizę ilości komentarzy i lajków.

Podsumowanie

Podsumowując: Igrek to dosyć trudny klient – wie czego chce, a jeżeli czegoś nie wie, to w internecie znajdzie odpowiedź na każde pytanie. Ma duże wymagania: szuka zarówno komfortu jak i niespotykanych doświadczeń; chce mieć luksus, ale nie chce za niego dużo płacić. Zadowolony może bardzo pomóc w wypromowaniu i stworzeniu wizerunku marki w internecie. Jednakże żeby do niego dotrzeć, trzeba się trochę postarać…

MillennialTravelTrends

oprac. Małgorzata Pol na podst. Expedia, Tnooz, 20 blog

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz