Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 15 sierpnia 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Marcin Dragan: Mobilność nabiera zupełnie nowego znaczenia

Marcin Dragan:  Mobilność nabiera zupełnie nowego znaczenia
Redakcja

Redakcja TravelMarketing.pl rusza dziś z propozycją ankiety eksperckiej adresowanej do specjalistów z branży turystycznej, a także ekspertów z zakresu e-commerce i szeroko pojętego marketingu internetowego.
Jako pierwszy zmierzy się z nią Marcin Dragan, dyrektor zarządzający w firmie Profitroom.

1. Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

…od spędzenia nocy w samochodzie zamiast w hotelu, w słoneczny weekend pewnego lata nad Bałtykiem. Nie udało mi się zarezerwować noclegu telefonicznie, ani znaleźć wolnych miejsc na miejscu. Wtedy też powstała koncepcja pierwszego systemu rezerwacji online. Startup, niestety, stracił finansowanie wraz krachem na giełdzie po zamachach na World Trade Center. Ale zamiłowanie do rezerwacji online zostało i udało się założyć PROFITROOM kilka lat później.

2. Projekt turystyczny (polski lub zagraniczny), z którego warto czerpać inspirację to…

Od lat jednym z serwisów internetowych, który mnie intryguje jest strona rezerwacyjna taniej linii lotniczej Ryanair. Strona ta balansuje na granicy jaką może wytrzymać konsument, który z jednej strony pragnie szybko dokończyć rezerwację, a z drugiej musi odpierać system nachalnej sprzedaży usług dodatkowych. Oczywiści nie podoba mi się sposób, w jaki Ryanair traktuje swoich klientów, ale jest to interesujące zjawisko socjologiczne, że ludzie faktycznie rezerwują tam samoloty, do ostatniego miejsca.

3. Blog / serwis (polski lub zagraniczny), który czytam najchętniej to…

Nie mam tylko jednego ulubionego serwisu. Moim ulubionym źródłem informacji jest czytnik RSS, dzięki czemu mogę w jednym miejscu mieć mix wszystkich ciekawych informacji.

4. Problem polskich start upów polega…

…na tym, że założyciele nie szukają wsparcia u inwestorów branżowych, bojąc się wrogiego przejęcia ich idei. Prawda jest taka, że inwestor branżowy zazwyczaj jest mocno zajęty swoim core-businessem i nie ma czasu, ani zasobów ludzkich, by taki projekt sturtupowy samodzielnie realizować. Natomiast inwestorzy spoza konkretnej branży, raczej nie zrozumieją tej idei i nie zainwestują.

5. Gdybym miał dziś nieograniczone środki…

stworzyłbym aplikację, która w oparciu o Google Glass lub podobną technologię podpowiadała mi, z kim rozmawiam i przypominała najważniejsze fakty z tą osobą związane. Te dobre i w szczególności te złe, o których mam tendencję zapominać.

6. Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…

To będzie rok urządzeń mobilnych, trend postępuje naprawdę szybko na całym świecie. A system Android zawitał już nawet na komputery pokładowy pierwszych samochodów. Mobilność nabiera zupełnie nowego znaczenia i stwarza duże możliwości w turystyce.

7. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży jest dla mnie…

Nic konkretnego nie przychodzi mi na myśl. Jeśli coś jest porażką, to moment i tak nikt nie będzie o tym pamiętał.

8. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…

…w Polsce, bo będzie dużo hoteli z bogatą ofertą turystyczną, oraz wszędzie tam, gdzie da się szybko dolecieć samolotem, gdyż cena paliw będzie największym składnikiem kosztu wyjazdu.

9. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Im więcej podróżuję, tym więcej tych nieodkrytych destynacji chcę i muszę odwiedzić. Fajnie, gdyby były tam dobre hotele…

———-

Marcin Dragan – Dyrektor Zarządzający PROFITROOM. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Informatyki na Politechnice Poznańskiej. Pasjonat marketingu, technologii internetowej i hotelarstwa. Związany z branżą interaktywną od samego początku Internetu w Polsce. Założyciel oraz dyrektor zarządzający spółki PROFITROOM – lidera rezerwacji elektronicznych. Pomysłodawca oraz współautor platformy systemów rezerwacyjnych UPPER™.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz