Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 21 sierpnia 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Łukasz Dąbrowski: Sztywna segmentacja klientów nie ma sensu

Łukasz Dąbrowski: Sztywna segmentacja klientów nie ma sensu
Redakcja

Z naszą travelmarketingową ankietą zmierzy się Łukasz Dąbrowski, od niedawna Senior Vice President Hotel Solutions w HRS, odpowiedzialny za współpracę z partnerami hotelowymi oraz członek zarządu HRS GROUP.

Łukasz opowiada o swoich początkach w hotelarstwie, mówi też o problemach, które dotykają branżę travel oraz o trendach i nowych wyzwaniach, które stoją przez rynkiem turystycznym w Polsce.

Moja przygoda z hotelarstwem zaczęła się od…

…momentu gdy po kilku latach pracy jako pilot wycieczek zagranicznych trafiłem w 1997 roku do wyjątkowej ekipy warszawskiego hotelu Marriott.‎ Tak rozpoczął się mój ponad 12-letni związek z organizacją Marriott International, dzięki któremu miałem okazję pracować jako rezydent i członek komitetów zarządzających w Wielkiej Brytanii, Grecji i Francji oraz realizować specjalne projekty m.in. w Stanach Zjednoczonych czy Rosji.

Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…

Moja odpowiedz będzie tendencyjna. Od ponad 5 lat związany jestem z Grupą HRS i dynamika rozwoju tej firmy na świecie stanowi dla mnie nieustanną inspirację. Dynamiczna ewolucja modelu biznesowego, globalna ekspansja przy zachowaniu 100% prywatnej własności i kontroli (!) jest ewenementem branżowym na skalę światową. Szczególnie w czasach, gdy odgrywamy rolę Dawida mierzącego się z Goliatami świata online travel.

Blog / serwis marketingowy lub turystyczny, który czytam najchętniej to…

Nie mam jednego źródła. Ze względu na moje zaangażowanie w rozwój wielu międzynarodowych rynków muszę korzystać z wielu serwisów. Jestem również zagorzałym fanem ‚śledzenia’ aktywności, opinii i materiałów udostępnianych na dedykowanych portalach przez kluczowych ‚movers and shakers’ naszej branży.

Problem polskich firm turystycznych / hoteli polega na tym

… że cierpimy na braki dobrze wykształconej kadry. Programy edukacyjne uczelni wyższych (z nielicznymi wyjątkami) nie nadążają za zmianami w branży turystycznej, które na przestrzeni ostatnich lat przybrały ogromne tempo. Praktykującym specjalistom z kolei brakuje czasu na regularne uzupełnianie wiedzy ‎na tematy dla nich istotne. Dlatego miedzy innymi tak chętnie i systematycznie uczestniczymy pod szyldem HRS w misjach edukacyjnych w regionie, od konferencji branżowych przez roadshows oraz indywidualne konsultacje.

Gdybym miał dziś nieograniczone środki, stworzyłbym projekt, który‎…

Jestem w o tyle uprzywilejowanej sytuacji, ze dana jest mi wyjątkowa możliwość współrealizacji wielu niezwykle interesujących projektów z zakresu dystrybucji online w przestrzeni klienta korporacyjnego oraz indywidualnego na wiodących rynkach na całym świecie. Najbliższe miesiące/lata pokażą, czy te innowacyjne modele odniosą sukces.

Trend, który na pewno się sprawdza się w 2015 roku

Ten trend to zachowanie otwartego umysłu wobec wszechobecnej konsumeryzacji. Sztywna ‚kategoryzacja’ i segmentacja klientów pozbawiona jest jakiegokolwiek sensu i nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości ani w skutecznych technikach marketingowych. Już nie B2C ani nie B2B. Czas na H2H = Human to Human.

Porażką w branży travel / w marketingu jest dla mnie

W świecie hotelowym nieporozumienie dotyczące zagadnień ‘parytetu cenowego’. Czuje ogromne rozczarowanie, gdy obserwuję, jak zapominamy o tym, jak powinny wyglądać zdrowe, partnerskie relacje w świecie dystrybucji. Spłaszczenie oraz krótkowzroczne, hasłowe postrzeganie tej tematyki nie przynosi żadnych korzyści, i szczególnie szkodzi sytuacji na mniej dojrzałych rynkach.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…

… na całym świecie, tam gdzie zaprowadzi nas wyobraźnia, oczywiście w proporcji do dostępnego budżetu. Będziemy korzystać z szerokiego wachlarza ofert, bo konkurencyj‎ność propozycji i formatów dostępnych na polskim rynku będzie konsekwentnie wzrastać. Jakość i różnorodność propozycji krajowych skusi wielu z nas do pozostania w Polsce. Zaniknie (z nielicznymi wyjątkami) model dystrybucji ofert offline.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Służbowo – Singapur, Shanghai i Tokyo (jedne z najciekawszych i najbardziej dynamicznych terytoriów globalnej ekspansji naszej organizacji). Prywatnie – jestem od lat „uzależniony” od Grecji, ateńskiej riwiery i bliskich sercu miejsc na Cykladach.

——–

Łukasz Dąbrowski jest pasjonatem i międzynarodowym ekspertem w branży turystycznej od niemal 20 lat. Obecnie Senior Vice President Hotel Solutions w HRS, odpowiedzialny za współpracę z partnerami hotelowymi oraz członek zarządu HRS GROUP. W latach 2010 -2015 był Dyrektorem Generalnym centralno-europejskiego oddziału firmy HRS.

Wcześniej przez ponad 12 lat związany był z Marriott International, jako Dyrektor Sprzedaży w Polsce, oraz jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu o statusie rezydenta w Wielkiej Brytanii, Grecji oraz Francji. Odpowiedzialny za realizację projektów branżowych na terenie Stanów Zjednoczonych i szereg imprez o charakterze komercyjnym na całym świecie. Członek izb przemysłowo-handlowych w kilku krajach europejskich. Instruktor i szkoleniowiec z zakresu technik i metodologii sprzedaży z międzynarodową praktyką. Mówca na m.in. Global Lodging Forum w 2009. Współorganizator XI Szczytu Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla w Paryżu.

 

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz