Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 28 lutego 2017

Scroll to top

Top

1 Komentarz

Jaką strategię wybrać: SEO, email marketing czy social media?

Jaką strategię wybrać: SEO, email marketing czy social media?
Redakcja

Którą ze strategii e-marketingu jest najważniejsza:  SEO, e-mail marketing czy social media marketing? Jeśli twierdzicie, że wszystkie z wymienionych są kluczowe, macie rację!

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez EyeforTravel i Digital Visitor na marketerach z branży turystycznej trzy wymienione strategie są najczęściej wykorzystywane podczas działań marketingowych w sektorze travel. Dlatego właśnie powinny one równolegle koegzystować, a nie konkurować ze sobą.

Search Engine Marketing

Raport Google i Ipsos MediaCT pokazuje, że 65% turystów rozpoczynających poszukiwania online nie ma wybranego celu podróży, ani też środka transportu. Zatem wyszukanie oferty turystycznej online pełni kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji. Co więcej nie wystarczy pokazać oferty na pierwszej stronie wyszukiwania, ale trzeba być wysoko w SERP-ach. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że 55% użytkowników klika w pierwszy link z wyników organicznych, a 77% wyszukuje wyłącznie wyniki z TOP3.

Ze skuteczną strategią opartą na wartościowym unikalnym contencie mamy do czynienia, kiedy działania koncentrują się na zbudowaniu strony odpowiadającej potrzebom klientów, odpowiadającej na ich pytania. Wśród kluczowych narzędzi warto rozważyć: wysokiej jakości blog, newslettery dostępne w trybie online, przydatne dokumentacje, porady, analizy przypadków itp.

Email Marketing

Od jakiegoś czasu w branży trwa debata na temat wartości i skuteczności marketingowej opartej na mailingu. Warto przeanalizować kluczowe korzyści płynące z zastosowania tego wszakże potężnego narzędzia, jakim jest mail:

  • Mailing zapewnia komunikację za obopólną zgodą między firmą a klientem. Przedsiębiorcy, którzy używają mailingu poprawnie, mają szansę na sugestywny i wyrazisty przekaz.
  • Relacja oparta na mailu zapewnia intymność, komunikacja odbywa się na skrzynce mailowej, a nie w otwartej przestrzeni sieci społecznościowej.
  • W sektorze travel open rate wynosi ok. 20%. Jeśli porównać to z klikalnością na posty FBa, Tweetera czy Instagramu, uznamy skuteczność newsletterów za wysoce zadowalającą.

Social Media Marketing

Strategię tę barwnie i trafnie opisuje Jay Baer, uznany w branży ekspert ds. social mediów „Kontent jest płomieniem, social media paliwem”! Obecność w mediach społecznościowych bez uprzedniego przemyślenia strategii i stworzenia unikalnego wartościowego contentu, nie licuje z efektywnym e-marketingiem. Kontent ten powinien być zamieszczany w miarę możliwości na jak największej liczbie posiadanych platform, np. na stronie internetowej, firmowym blogu i w newsletterach, z których to platform można następnie rozprzestrzeniać go za pośrednictwem różnych serwisów społecznościowych.

hospitality

Jak widać powyżej wiodące marki w sektorze rozumieją potrzebę zaistnienia w mediach społecznościowych, gdzie intensywnie rozbudowują sieci fanów. Możliwości do czego wykorzystać social media jest wiele: m.in. bieżąca komunikacja z klientem i obsługa klienta, promowanie aktualnie najlepszych ofert, analizowanie potrzeb klientów poprzez badania i ankiety. Prócz 6 gigantów wśród mediów społecznościowych, czyli Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, Pinterest, Instagram – warto zaistnieć w serwisach opartych na contencie generowanym przez użytkownika; na Tripadvisor, Yelp lub Google Reviews opinie użytkowników mają stale rosnący wpływ na decyzje turystów na całym świecie.

Nie zapominajmy o urządzeniach mobilnych

Ponieważ technologia mobilna nie stanowi sama w sobie kanału marketingowego, powinna pełnić rolę filaru zharmonizowanego ze strategią świętej trójcy. Jakiekolwiek działania związane z optymalizowaniem pod wyszukiwarki powinny uwzględniać urządzenia mobilne, jak również newslettery muszą mieć swoje wersje mobilne. Jeśli chodzi o social media, statystyki mówią same za siebie:

  • 60% użytkowników Facebooka (czyli ponad 750 mln osób) loguje się na swoje konto przez urządzenia mobilne
  • 1 na 6 użytkowników Facebooka loguje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem urządzenia mobilnego
  • Tradycyjne reklamy na Facebooku nie są wyświetlane w wersji mobilnej
  • 74% użytkowników Twittera korzysta z serwisu poprzez urządzenia mobilne

Oczywiście, istnieje więcej strategii, które można wziąć pod rozwagę podczas planowania skutecznych działań e-marketingowych. Jedno jest pewne, jeśli nie zabezpieczymy podstawowej tych trzech strategii w sposób poprawny, być może nie powinniśmy nawet wysilać się na próbowanie innych dodatkowych rozwiązań.

źródło: socialmediatoday.com, fot. margueFile.com

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Comments

  1. Neil

    E-mail marketing moim zdaniem jest złym pomysłem. Obecnie jeśli ktoś ma maila, to albo trzyma tam wszystko i nie czyta większości maili, albo jest to jego ważny mail (np. do celów firmy) i nie dostaje reklam, gdyż udostępnia go w niewielu miejscach. SEO jest bardzo skuteczne, natomiast na social media trzeba mieć pomysł (http://greenparrot.pl/oferta/marketing-w-social-media). Bez tego jesteśmy niewiele lepsi niż boty spamujące po grupach dyskusyjnych.

Dodaj komentarz