Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 26 czerwca 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Jak efektywnie zarządzać serwisami społecznościowymi?

Jak efektywnie zarządzać serwisami społecznościowymi?
Redakcja

Obecność w mediach społecznościowych daje nam wiele korzyści. Może zwiększyć rozpoznawalność firmy turystycznej lub hotelu w internecie, pozwala na lepsze dotarcie do potencjalnych klientów, wpływa na lepsze pozycjonowanie marki w internecie, wreszcie – umożliwia poznanie opinii klientów na temat oferowanych przez nas usług.

Ale bieżące kontrolowanie wzmianek o naszej marce, przygotowywanie contentu i prowadzenie kont na kilku portalach jest jednak czasochłonne. TravelMarketReport.com podpowiada, jakie narzędzia mogą nam w tym pomóc.

Hoot Suite

Hoot Suite to sprytny agregator serwisów społecznościowych, chętnie używany przez prywatnych użytkowników i właścicieli firm. Jest dostępny zarówno w wersji bezpłatnej, jak i abonamentowej. Darmowa wersja umożliwia zarządzanie jednocześnie maksymalnie pięcioma serwisami. Dzięki HootSuite.com mamy dostęp do kont między innymi na Twitterze, Facebooku, Google + na tej samej stronie. Znajdziemy tu funkcje umożliwiające zaplanowanie zamieszczenia postów, statystyki i przygotowanie raportów. Ciekawą opcją jest wyświetlanie w osobnych kolumnach wpisów swoich, wpisów znajomych z listy oraz wpisów, które zawierają odniesienia do naszego profilu. Narzędzie od zeszłego roku dostępne także w polskiej wersji językowej.

general dashboard

Topsy

Innym narzędziem jest wyszukiwarka dostępna na stronie Topsy.com. Przeszukuje ona między innymi Google + i Twittera i wyświetla statystyki dla podanej frazy kluczowej w danym przedziale czasowym. Pozwala określić popularność danego tematu i namierzyć wpływowych użytkowników społecznościówek. Możliwe jest ustawienie wysyłanych e-mailem powiadomień.

Social Mention

SocialMention.com jest podobne do Topsy, ale prezentuje wyniki ze znacznie większej liczby źródeł. Serwis dzieli wyniki według kategorii takich, jak „wiadomości”, „komentarze”, „wydarzenia” czy „obrazy”. Ma dostęp do serwisów takich, jak Flickr oraz PhotoBucket. Dzięki temu łatwo znaleźć nowe i popularne zdjęcia destynacji, którą mamy w swojej ofercie i podlinkować je na swojej stronie. Co więcej, Social Mention wyświetla najczęściej używane słowa kluczowe. Właścicielom firm pozwala to lepiej poznać wymagania konsumentów i dostosować ofertę.

Mention

Mention.net to alternatywa dla Google Alerts. Dzięki serwisowi łatwo dowiedzieć się, co mówi się w sieci o danej marce. Mention monitoruje odniesienia pojawiające się w portalach społecznościowych i nie tylko. Można bezpłatnie ustawić pięć fraz, o których pojawieniu się w internecie zostaniesz poinformowany. (ab)

źródło: TravelMarketReport.com, AntyWeb.pl

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz