Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 18 stycznia 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Firmy turystyczne mniej inwestują w Google AdWords?

Firmy turystyczne mniej inwestują w Google AdWords?
Redakcja

Firma AdGooroo przedstawiła interesujące wyniki badań dotyczące wydatków na reklamę w Google AdWords w amerykańskiej branży turystycznej.

Pierwszą obserwacją był spadek wydatków na linki sponsorowane. Według AdGooroo ta tendencja utrzymuje się od 2011 roku. W pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowano spadek wydatków na poziomie 19% w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku i 11%, gdy porównamy pierwsze kwartały w latach 2012 i 2011. Trend spadkowy zaobserwowano również podczas kolejnych kwartałów.

adwords wyniki

Według autorów raportu spadek wydatków na tego typu reklamę mógł być spowodowany uruchomieniem serwisów Google Flight Search oraz Google Hotel Finder właśnie w 2011 roku. Co ciekawe, w pierwszym kwartale 2012 roku z reklamy AdWords w kategorii turystycznej skorzystało 217 firm, natomiast w tym samym okresie roku bieżącego było ich już 228.

Oczywiście liczba niespełna 230 podmiotów monitorowanych przez AdGooroo nie może odzwierciedlać całej branży w Stanach Zjednoczonych, ale jest to już dość znacząca próba, na bazie której można przedstawić pewne tendencje w tym segmencie.  Całkiem prawdopodobny jest zatem spadek wydatków na AdWords na przełomie ostatnich lat w amerykańskiej branży turystycznej – przynajmniej na podstawie badań i całkiem sporego kawałka turystycznego tortu przedstawionego w raporcie AdGooroo.

wyniki google

Olbrzymia konkurencja firm na rynku turystycznym spowodowała, że potencjalny odbiorca usług coraz rzadziej wyszukuje konkretnego dostawcę wpisując nazwę marki. O wiele częściej korzysta on ze zbioru ogólnych słów kluczowych opisujących pożądane przez niego produkt lub usługę. Podsyca to konkurencję między firmami, aby jak najczęściej i na jak najwyższej pozycji pojawiać się w wynikach wyszukiwania powiązanych z ogólnikowymi frazami typu „przeloty”, „hotele” czy „tanie bilety lotnicze”. Na żywo obserwujemy zmianę zwyczajów konsumentów: już nie sama marka przyciąga uwagę, ale konkretne korzyści dla użytkownika. A która marka zadeklaruje, że je zapewni, opłacając wyniki wyszukiwania, ta wygrywa.

Pełny raport znajdziecie na stronie firmy AdGooroo.

oprac. Ewa Kacperek, fot. Fotolia.com

Redakcja

– rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu – realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce.

Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie – skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz