Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 26 lipca 2017

Scroll to top

Top

1 Komentarz

Dlaczego warto zabiegać o opinie Travel Ambasadorów?

Dlaczego warto zabiegać o opinie Travel Ambasadorów?

Pomysł na serwis RoomAuction.com zrodził się w 2003 roku w Wielkiej Brytanii. Idea ta stworzona została w odpowiedzi na nieustanna walkę managerów i właścicieli hoteli o obłożenie obiektu. Wszyscy zgodnie zauważyli, że korzystniej jest sprzedać pokój ze zniżką niż zostawić go pustym.

System polega na tym, że gość hotelowy widząc cenę za pokój, proponuje, ile chce za niego zapłacić, a hotel może ofertę zaakceptować bądź odrzucić. Cena przyjęta przez hotel nie jest widoczna dla innych użytkowników serwisu. Często pieniądze zaoszczędzone na rezerwacji gość wydaje w hotelowym barze lub restauracji.

Każdy jest zadowolony. Hotel – bo sprzedał pokój, a gość – ponieważ wynegocjował dobrą stawkę. No dobrze, ale obiecałam Piotrowi już na TravelCampie, że opowiem o naszym programie Travel Ambassador. Jak działa i dlaczego jest dla nas i dla naszych partnerów taki ważny?

Riad Kniza_Paulina Hinz

Jak działa program Travel Ambassador?

Postanowiliśmy większy nacisk kłaść na promowanie hoteli w naszej bazie. Stąd pomysł, by stworzyć Travel Ambassador Programme. Dzięki niemu wysyłamy blogerów i dziennikarzy do współpracujących hoteli, a oni opisują je w artykułach i w mediach społecznościowych. Recenzje są następnie promowane na blogu, w mediach społecznościowych oraz w newsletterze wysyłanym do blisko 30 tysięcy użytkowników. Recenzja może być jedna, kilka lub kilkanaście. W zależności od oczekiwań partnera. Program jest bardzo elastyczny. Indywidualne podejście pozwala dopasować trip do oczekiwań partnera.

Zasięg Travel Ambasadorów w social mediach pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby potencjalnych klientów promowanych hoteli i partnerów niż niejedna akcja reklamowa.

Obecnie łączny zasięg Travel Ambasadorów na Twitterze to ponad 50% zasięgu Booking.com (101 tys. i stale rośnie. Posty pisane przez Ambasadorów są udostępniane zarówno przez RoomAuction.com jak również (co znacznie ważniejsze) przez pozostałych Ambasadorów. I ta właśnie sieć powiązań pozwala dotrzeć do znacznie większej grupy docelowej. Podstawowa wersja to recenzja hotelu oraz artykuł o destynacji ze wzmiankami o partnerach. Przy większej liczbie artykułów mogą one zostać podzielone tematycznie: kulinaria, relaks i spa, eventy… Możliwości jest naprawdę wiele, bo przecież hotel to nie tylko miejsce do spania.

Kim są Travel Ambasadorzy?

Travel Ambasadorzy to poczytni blogerzy i dziennikarze zajmujący się głównie tematyką podróżniczą i tematami pokrewnymi. Mają coraz większy wpływ na czytelników, którzy szukają informacji lub mają dokonać wyboru. Coraz częściej w sieci poszukuje się artykułów blogerów. Ich opinie skutecznie docierają do wybranego grona odbiorców, na przykład osób zainteresowanych podróżami, turystyką.

travel-ambassador

Nasi Travel Ambasadorzy są ulokowani w różnych częściach świata (UK, Australia, USA, Holandia, Polska, Indie, Ukraina, Chiny, Basen Morza Śródziemnego…). Są to zarówno typowi podróżnicy (którzy cały czas są w drodze lub właśnie planują kolejną podróż), ale również osoby na co dzień pracujące w różnych branżach, a każdą wolną chwilę wykorzystują na swoją podróżniczą pasję. Rodzice podróżujący z dziećmi, dzielący się swoimi wrażeniami i doświadczeniami, tzw. travel writers, fotografowie, graficy czy nawet projektantka ubrań.

Recenzja Travel Ambasadora z pobytu w hotelu jest bardzo rzeczywista i naturalna. Zdarza się, że dostrzega on znacznie więcej niż gość hotelowy czy pracownik hotelu.

Każdy zwraca uwagę na coś innego i opisuje miejsce w charakterystyczny dla siebie sposób. Taka różnorodność autorów podkreśla autentyczność i wiarygodność artykułów. Sprawia, że stają się one ciekawym źródłem informacji. Recenzja Travel Ambasadora z pobytu w hotelu jest autentyczna i naturalna. Zdarza się, że dostrzega on znacznie więcej niż gość hotelowy czy pracownik hotelu. Potrafi zauważyć to, co wydaje się mało atrakcyjne dla hotelu a jest istotne z punktu widzenia gościa.

Jak sami Travel Ambasadorzy wielokrotnie podkreślają, nie chcą być traktowani wyjątkowo podczas pobytu. Często hotel nawet nie zauważa ich obecności, ale Ambasadorzy doceniają możliwość spotkania z managerem hotelu, który opowie o ciekawostkach czy historiach związanych z obiektem.

Myślę, że Travel Ambassador Programme idealnie wpisuje się w najnowsze trendy marketingowe w branży turystycznej, dzięki czemu odpowiada na potrzeby firm, które idą z duchem czasu. Warto poszukiwać ambasadorów własnej turystycznej marki, bo oni przyciągają kolejnych zadowolonych klientów. A o to w końcu chodzi.

Dorota Szymanowska - Borzyszkowska - Absolwentka Turystyki i Rekreacji na Uniwersytecie im A. Mickiewicz w Poznaniu. Doświadczenie zbierała w wielu branżach jednak ostatecznie pochłonęła ją branża turystyczna. Od 1,5 roku związana z RoomAuction.com. Odpowiedzialna za rozwój Travel Ambassador Programme. Kocha podróże, te bliskie i te dalekie. Marzy o nurkowaniu z Humbakami.

Comments

  1. Jest jakaś rekrutacja na stanowisko takiego Ambasadora? 🙂

Dodaj komentarz