Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 21 sierpnia 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Dlaczego warto stosować remarketing?

Dlaczego warto stosować remarketing?
Bartosz Jungiewicz

Jak zwiększyć sprzedaż korzystając z nowoczesnych technik marketingu internetowego? Jak w łatwy sposób inwestować w efektywne kampanie marketingowe i jak zmierzyć ich efektywność? W końcu: czy remarketing to faktycznie dobry sposób na podniesienie zysków? Na te pytania odpowiada Bartosz Jungiewicz, specjalista ds. e-commerce w sieci Qubus Hotel.

Jak wygląda sprzedaż on-line w Polsce?

Polski rynek e-handlu jest według badań jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Związane jest to z pewnością ze stałym wzrostem polskich internautów, którzy coraz częściej przeglądają sieć, korzystając z nowoczesnych urządzeń takich jak tablety, smartfony czy tradycyjne laptopy. Według portalu e-gospodarka w Polsce mamy już ponad 19 milionów internautów, z których 90% robi zakupy w internecie. Dane te jednoznacznie wskazują, na to, że sprzedaż powoli przenosi się do kanału on-line.

Coraz więcej kupujemy w internecie, a nawet jeśli kupujemy bezpośrednio w sklepie, to wcześniej sprawdzamy on-line opinie na temat danego produktu. Według badań PayU SA 77% użytkowników Internetu uważa, że w sieci można kupić wszystko, a 89% badanych w 2013 r. korzystało z tzw. e-przelewu. Ważne dla firm staje się zatem promowanie i optymalizowanie swoich kampanii reklamowych właśnie w Internecie.

Dlaczego to jest takie ważne?

Patrząc na rynek e-handlu całościowo, widzimy bardzo dobre wyniki, jednak jeśli skupimy się na jednostkowych sklepach czy firmach, które proponują swoje produkty w internecie, to zobaczymy, że tylko 2% odwiedzających naszą stronę www dokona zakupu za pierwszym razem. W hotelarstwie na przykład, zanim gość dokona rezerwacji noclegu, przegląda i porówna ceny w co najmniej 11 hotelach. To właśnie ta niska konwersja oraz ogromna konkurencja na polskim rynku sprawia, że warto inwestować w nowoczesne techniki marketingu internetowego, takie jak reklamy AdWords czy remarketing. One pozwolą nam nie tylko zwiększyć konwersję i tym samym zapewnić rentowność naszego e-biznesu, ale również zwiększyć rozpoznawalność naszej marki.

Na czym polega remarketing?

Remarketing to technika określania grup docelowych na podstawie odwiedzin strony internetowej, którą dysponujemy. Użytkowników odwiedzających naszą stronę możemy podzielić na kilka grup. Np. tych, którzy nie dokonali zakupu, takich którzy dokonali zakupu, albo np. takich, których interesowała tylko oferta weselna. Dodatkowo możemy wyodrębnić grupy językowe, użytkowników urządzeń mobilnych itd. To wszystko oznacza, że zyskujemy potężne narzędzie precyzyjnego kierowania reklamy przy ograniczonym koszcie przeznaczonym na poszczególne kampanie.

Do czego to wykorzystujemy?

Przede wszystkim do ponownego przyciągnięcia użytkowników, którzy opuścili nasz proces rezerwacji nie dokonując zakupu. Ale nie tylko. Jest to także świetna forma promocji cross sellingowej. Wykorzystując połączenie remarketingu i geotargetowania możemy np. znaleźć klientów dla naszej restauracji. W Qubus Hotel wykorzystujemy tą technikę praktycznie we wszystkich kampaniach marketingowych. Pozwala nam ona po pierwsze dotrzeć do użytkowników, którzy już byli na naszej stronie, zatem znają naszą sieć i są potencjalnie zainteresowani zakupem naszych produktów. Po drugie możemy do nich skierować precyzyjny komunikat, ze spersonalizowaną ofertą, dopasowaną do potrzeb naszego gościa.

Jak to można zrobić?

Uruchomienie kampanii remarketingowych możliwe jest we współpracy z dużymi sieciami reklamowymi, najpopularniejszą jest oczywiście sieć reklamowa Google Adwords. Wymaga to odpowiedniej konfiguracji konta i umieszczenia specjalnego kodu na stronie internetowej, który umożliwi zbieranie danych o użytkownikach.

Czy reklama wykorzystująca technikę remarketingu jest opłacalna?

Efekty kampanii remarketingowej przede wszystkim możemy zmierzyć. Dzięki narzędziom analitycznym wiemy czy np. nasze banery reklamowe cieszyły się powodzeniem i jaka jest ich klikalność oraz ile noclegów zostało zakupionych przez użytkowników, którzy weszli na stronę poprzez tą formę reklamy. W sieci Qubus Hotel często robimy testy AB takich kampanii sprawdzając, które hasło lub kolorystyka generują nam lepszą konwersję.

Dzięki aukcjom Google możemy optymalizować kampanię w trakcie jej trwania, czyli swobodnie podnosić i obniżać stawki CPC i CPM. Dodatkowo narzędzia analityczne pokazują nam też, w jakich witrynach wyświetlane są nasze reklamy. To pozwala nam wybrać np. najefektywniejszą witrynę reklamową.

Bartosz Jungiewicz - specjalista ds. E-Commerce w sieci Qubus Hotel.

Dodaj komentarz