Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 24 listopada 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Dagmara Plata-Alf: Rośnie znaczenie obrazu w marketingu hotelowym

Dagmara Plata-Alf: Rośnie znaczenie obrazu w marketingu hotelowym
Redakcja

Dziś kolejny ekspert, który zmierzył się z ankietą, rozsyłaną do osób profesjonalnie zajmujących się szeroko pojętym marketingiem w turystyce. Tym razem na pytania TravelMarketing.pl odpowiada Dagmara Plata-Alf,  która od 2010 roku pełni funkcję dyrektora arthotelu Castle Inn w Warszawie. Dagmara jest też trenerem biznesu i doradcą branżowym z zakresu marketingu i zarządzania. Od 2013 roku merytorycznie wspiera niezależne spotkania marketingu internetowego z turystyką TravelCamp.

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się…

… z ciekawości. To było lata temu, gdy marketing internetowy zyskiwał dopiero swoją popularność. Miałam wtedy okazję współpracować z firmą – start up’em operującym na granicy turystyki i e-marketingu. Jej właściciel z chęcią dzielił się nowinkami z konferencji, pozyskanymi informacjami ze szkoleń … i cóż… po prostu zaraził mnie swoją pasją, która wyjątkowo mnie uzależniła i trwa po dzień dzisiejszy.

Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…

TripAdvisor.com. W szczególności interesujący jest aspekt umiejętnej komercjalizacji portalu jako medium społecznościowego.

Blog / serwis (polski lub zagraniczny), który czytam najchętniej to…

Skift.com, który oferuje najświeższe newsy, informacje, dane i raporty dla rynku turystycznego, które ułatwiają mi codzienną pracę i pozwalają podążać za trendami w branży.

Problem polskich start upów polega na tym, że…

… brakuje programów wspierających rozwój pojawiających się na rynku projektów – zarówno pod względem finansowym, zarządczym, ale również prawnym – to niestety sprawia, iż wiele projektów zamiera na etapie pomysłu i nigdy nie jest w stanie wyjść poza umysł pomysłodawcy.

Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym aplikację, która…

… pozwalałaby na efektywne wyszukiwanie semantyczne ofert turystycznych.

Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…

… to dalszy wzrost znaczenia i roli obrazu w języku marketingu hotelarskiego. Współcześnie mamy coraz mniej czasu na dokładne czytanie treści, skanujemy informacje. Najchętniej i najefektywniej za to nasze oczy przyjmują obrazy – to z pewnością zostanie wykorzystane przez marketerów.

Porażką (przereklamowanym trendem) w branży jest dla mnie …

… brak takiego trendu. Myślę, iż rozwój e-turystyki jest na tyle dynamiczny, iż ciężko nam oceniać przereklamowanie, bądź porażkę danego trendu – jest to bardziej kwestia upływającego czasu.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

… Polsce i to zdecydowanie – podniesienie standardu świadczonym usług przez rodzime hotele sprawia, iż staną się one idealnym miejscem wypoczynku.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

… polskie morze i Dębki. To miejsce, w którym ładuję swoje baterie pozytywną energię i najlepiej odpoczywam. Oczywiście – kiedy? Zdecydowanie po sezonie, gdy plaże są bezludne, a wiatr jeszcze mroźny.

———

Dagmara Plata-Alf – Pasjonatka marketingu i zarządzania. Aktualnie prowadzi badania naukowe z zakresu zarządzania wiedzą klienta w kształtowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstw jako doktorantka Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwentka MBA na University of Bedfordshire oraz licznych studiów podyplomowych i szkoleń.

Od 2010 roku pełni funkcję dyrektora arthotelu Castle Inn w Warszawie, a generalnie od ponad 8 lat związana jest z branżą turystyczną i hotelarską. Trener biznesu i doradca branżowy z zakresu szeroko pojętego marketingu i zarządzania. Mówca m.in. eTravelForum 2013 i twórca prywatnego blogu o sobie i z ciekawostkami z branży marketingowej: dagmaraplataalf.pl.

Redakcja

– rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu – realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce.

Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie – skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz