Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 28 marca 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Booking.com największym reklamodawcą w branży travel

Booking.com największym reklamodawcą w branży travel
Piotr Kasperczak

Z badań opublikowanych przez Kantar Media wynika, że Booking.com jest największym reklamodawcą Google w branży turystycznej. W TOP3 uplasowały się jeszcze On the Beach oraz Trivago. Te trzy OTA dominowały na rynku brytyjskim w I kwartale 2018 roku.

Każdy z powyższych serwisów tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku zainwestował w reklamę PPC co najmniej 7 mln funtów. A lider zestawienia, Booking.com wydał na ten cel niemal 20 mln funtów! Oczywiście estymacja dotyczy wyłącznie słów kluczowych monitorowanych przez Kantar Media.

Serwisy turystyczne w płatnych wynikach wyszukiwania (I kwartał 2018)

źródło: Kantar Media

Badanie „Digital Advertising Intelligence Solution” bazuje nie tylko na płatnych reklamach, ale także na ruchu organicznym w wyszukiwarce Google. Pod kątem wyszukiwania organicznego TripAdvisor bije na głowę zarówno Booking.com, jak i innych znaczących graczy, takich jak Lastminute.com, Expedia, Trivago, Skyscanner czy ThomasCook.

Serwisy turystyczne w wynikach organicznych Google (I kwartał 2018)

źródło: Kantar Media

Agencja Kantar Media, autor badania, przyjrzała się też uważniej słowom kluczowym, na które wyświetlają się reklamy firm turystycznych. Nie jest dla nikogo niespodzianką, że na słowo kluczowe Hotels reklamodawcy przeznaczyli najwięcej, ale to frazy Cheapest flights, Cheap holidays czy Cheap holidays były bardziej konkurencyjne i droższe w modelu CPC. Podobnie jak frazy typu „hotel + lokalizacja”, zwłaszcza Hotels in London czy Amsterdam hotels. Co ciekawe najdroższą w zestawieniu okazała się fraza European touring.

TOP20 słów kluczowych w PPC (I kwartał 2018)

źródło: Kantar Media

Badanie przeprowadzono na postawie ruchu w wyszukiwarce Google. Kantar Media monitoruje 2,5 miliarda wyników wyszukiwania wyświetlanych w ciągu każdego miesiąca. Dane gromadzone są codziennie na określonym zestawie słów kluczowych.

Piotr Kasperczak - trener i dodarca z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), koordynator wielu projektów edukacyjnych (m.in. Travel 2.0, Profitroom on Tour), autor bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz