Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 28 marca 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

10 najchętniej czytanych artykułów w 2014 roku

10 najchętniej czytanych artykułów w 2014 roku
Piotr Kasperczak

Grudzień to dobry moment, by dokonać pierwszych bilansów i podsumowań. Dlatego postanowiłem stworzyć listę artykułów, które w 2014 roku były najczęściej czytane na tym blogu. To, co cieszy mnie szczególnie, to fakt, że w TOP 10 znalazło się aż 8 tekstów gościnnych. Nadal zresztą uważam, że duża różnorodność tematyczna, zapraszanie na łamy nowych autorów, blogerów, właścicieli start upów, marketerów wnosi inne szersze spojrzenie na branżę turystyczną i stanowi zdecydowany wyróżnik tego projektu.

Z założenia TravelMarketing.pl ma stanowić platformę wymiany wiedzy i myślę, że ta idea – przeniesiona w naturalny sposób z TravelCampu –  jest w tym serwisie realizowana. Wróćmy jednak do mej listy najchętniej czytanych tekstów autorskich w 2014 roku. Zachęcam do lektury  zwłaszcza tych artykułów, których z jakichś przyczyn nie udało się Wam przeczytać wcześniej.

1. Jeśli nie booking.com, to co, czyli branża internetowa w podróży

Ankieta przeprowadzona wśród ekspertów pracujących na co dzień w branży internetowej, którzy zdradzają, z jakich produktów i portali turystycznych korzystają podczas podróży biznesowych i prywatnych. Jeden z nielicznych tekstów pokazujących, jak branża e-commerce ocenia serwisy turystyczne i na co zwraca uwagę, przy wyborze konkretnego narzędzia. Czytaj więcej

2. Na czym polega nowa generacja Revenue Management?

Gościnny wpis Krzysztofa Głąbińskiego z serwisu szkoleniahoteli.pl, który rozkłada na czynniki pierwsze pojęcie Revenue Managementu. Autor w charakterystyczny dla siebie sposób definiuje poszczególne komponenty i pojęcia, budując w ten sposób kompletną ideę Revenue Management, którą porównuje do… pisania powieści. Jak tu nie lubić metafor i eksplikacji Krzysztofa…. Czytaj więcej

3. Jak zbudować skuteczny landing page?

Czym jest landing page? Dlaczego jest skuteczniejszy od strony firmowej? Jak skutecznie stworzyć stronę docelową, która przyciągnie klientów? Na te pytania odpowiada Błażej Abel z firmy Landingi, celnie okraszając te porady i wskazówki ciekawymi przykładami z branży turystycznej. Czytaj więcej

4. Zasoby informacyjne w marketingu obiektów hotelarskich

Temat nienowy, ale wciąż wzbudza wiele emocji wśród hotelarzy podczas szkoleń i konferencji marketingowych. Ciekawa analiza dotycząca zarządzania reputacją na portalach opinii, poparta wynikami ankiety, przeprowadzonej przez Tripadvisor.com – jedną z największych na świecie witryn turystycznych. Warto dodać, że Dagmara Plata-Alf, autorka tekstu, popełniła jeden z pierwszych wpisów na moim blogu, i wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem w branży. Czytaj więcej

5. Natalia Sitarska: Polacy będą częściej podróżować kulinarnie

Przepytałem Natalię Sitarską, współautorkę bloga Tasteaway.pl na okoliczność mojej travelmarketingowej ankiety. Znajdziecie tu m.in. przykłady ciekawych blogów podróżniczych i kulinarnych, a także info o trendach oraz…błędach i niedociągnięciach polskich hoteli i pensjonatów. Wybór nie był przypadkowy – Natalia jest nie tylko blogerką, ale także badaczem marketingowym i właścicielem agencji badawczo-strategicznej Brainlab. Czytaj więcej

6. E-Marketing – lektura obowiązkowa dla przedsiębiorców turystycznych

Książka powala i zniewala świetnie opracowaną zawartością i aktualnością, elegancją wydania i użytecznością. Wypełnia kawał luki, jaka w tej materii istnieje na rynku wydawniczym i choć z uwagi na problematykę pewnie będzie wymagała za kilka lat (może szybciej?) aktualizacji – to i tak udało (…) się ugryźć temat na tyle solidnie, że duża część nie zestarzeje się przez długi czas. Pozycja must na półce każdego marketera – pisze o tej książce (na swoim blogu) Magdalena Kachniewska. Mnie natomiast udało się (wierzcie, nie było łatwo) namówić Panią Profesor na bardziej wyczerpującą recenzję książki „E-marketing” na TravelMarketingu. Czytaj więcej

7. Jak promować hotel leżący na końcu świata?

To pytanie często zadają mi hotelarze podczas organizowanych przeze mnie szkoleń z zakresu marketingu turystycznego. Pomyślałem, że to może być ciekawy temat na mojego bloga. Muszę tylko poprosić o to zadanie osobę, która zarządza obiektem hotelarskim poza dużym miastem, co dla potencjalnego gościa może oznaczać przysłowiowy „koniec świata”. Wybór padł na Klaudię Babiej, która jest dyrektorem Parku Rekreacyjno-Biznesowego Las Woda w Wildze pod Warszawą. Czytaj więcej

8. Google Hotel Finder: co to jest i jak w nim zaistnieć?

Jeden z pierwszych tekstów w tak obszerny sposób omawiający działanie Google Hotel Finder – nowej usługi Google, która w marcu 2013 roku ruszyła w Niemczech. Tomasz Sadowski z firmy LeadBullet w praktyczny sposób pokazuje hotelarzom, jak przygotować się na nadejście polskiej wersji Google Hotel Finder. Czytaj więcej

9. Drony atakują turystykę

Branża turystyczna szybko zaadoptowała drony do rejestrowania unikalnego contentu video oraz robienia spektakularnych zdjęć z powietrza. A ponieważ urządzenia te stają się coraz bardziej powszechne, zakup drona lub zamówienie tego typu usługi nie stanowi już bariery nie do przejścia nawet dla małej firmy czy organizacji turystycznej czy niedużego obiektu noclegowego. Czytaj więcej

10. W mediach społecznościowych mamy jeszcze sporo do zrobienia

Zainspirowany raportem Travelbook 2014 dotyczącym aktywności firm turystycznych w mediach społecznościowych, poprosiłem jednego z twórców, Oskara Berezowskiego z NapoleonCat o podpowiedź, jak powinno się prowadzić działania marketingowe na Facebooku. I wyszedł z tego całkiem obszerny wywiad, pełen cennych wskazówek i praktycznych porad. Czytaj więcej

 

Piotr Kasperczak - trener i dodarca z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), koordynator wielu projektów edukacyjnych (m.in. Travel 2.0, Profitroom on Tour), autor bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz